پیش بینی مایکروسافت برای سال 2016

پیش بینی مایکروسافت برای سال 2016

برای آنانی که خیال پردازی در خصوص آینده یک تفریح ( یا شاید اعتیاد ) برایشان محسوب می شود و به طرفداران آینده مشهور هستند، 2015 سال نا امید کننده ای بوده است، نه اتومبیل پرنده و نه فن آوری جالب توجهی در این سال به بازار معرفی شده است.
سال 2016 هم ممکن سال جذابی از این بابت نباشد و هیچ کدام از داستان های خیالی ژول ورن و اتفاقات جنگ ستارگان در این سال به وقوع نپیوندد. اما اینکه چه چیز جدیدی در این سال به بازار فن آوری معرفی خواهد شد برای همگان جای سوال است.
در این نوشتار پیش بینی شرکت مایکروسافت را برای سال 2016 در حوزه فن آوری اطلاعات مرور می کنیم.
محققان مایکروسافت معتقدند که در سال 2016 ممکن است فن آوری های پیشرفته و جالب توجهی به بازار عرضه شود. این شرکت لیستی متشکل از 16 پیش بینی برای سال 2016 منتشر کرده است که چکیده و مهمترین موضوعات این لیست را در این نوشته می خوانید.

اینترنت از تلویزیون سبقت خواهد کرد.

Hsiao-Wuen Hon معاون تحقیقات مایکروسافت در قاره آسیا، پیش بینی کرده است که در سال 2016 انتشار ویدئو از طریق شبکه اینترنت بر روش پخش تلویزیون سنتی پیشی بگیرد و در چین افراد بیشتری المپیک را از طریق اینترنت نسبت به تلویزیون مشاهده کنند. با این حساب شاید بهتر باشد که شرکت های تلویزیونی تلاش خود را بیشتر جهت توسعه امکانات خود روی شبکه سراسری اینترنت و در ارتباط با آن متمرکز کنند.

پای قلم به طور گسترده ای به بازار تجهیزات کامپیوتری باز خواهد شد.

Bill Buxton یکی از محققان تیم مایکروسافت قویا اعتقاد دارد که در سال 2016 پای قلم به دنیای تجهیزات کامپیوتری به صورت گسترده باز خواهد شد. این پیش بینی با توجه به ارائه قلم و تبلت iPad Pro از سوی کمپانی Apple به عنوان یکی از سردمداران تکنولوژی در دنیای فن آوری اطلاعات دور از ذهن نیست.

دوره گجت های جذاب گذشته است.

Bill Buxton همچنین پیش بینی کرده است که در سال 2016 گجت های جذابی که تنها دارای تکنولوژی آنچنانی هستند و کاربرد چندانی در زندگی انسانها ندارند کمرنگ می شود. تا سال 2015 این گجت به طرز معجزه آسایی کاربران را به خود سرگرم و البته که بازار خوبی را برای تولید کنندگان نیز فراهم کرده اند. اما بیل بوکستون پیش بینی می کند که بازار این تجهیزات در سال 2016 از سکه می افتد و بیشتر توجه به تجربه انسان ها، ارزش و اعتبار دانش آنها و توانایی های بالقوه آدمی جلب خواهد شد.

این پیش بینی دور از ذهنی نیست، تمامی کسانی که پول های هنگفتی برای این گونه گجت ها پرداخته اند بعد از مدتی متوجه شده اند که این گونه گجت ها کاربرد آنچنانی ای در زندگی ندارد و به واقع اسباب بازی هایی برای سرگرم شدن و وقت گذرانی هستند. شاید بهتر باشد که با تهیه کتاب ها یا توجه به جنبه های معنوی زندگی، کمی عمق وجود را بیشتر کنیم.

پردازنده های نسل جدید به بازار فن آوری رایانه معرفی خواهد شد.

Chris Bishop یکی از محققین شرکت مایکروسافت در دانشگاه کمبریج، پیش بینی کرده است که در سال 2016 نسل جدیدی از پردازنده ها به بازار معرفی خواهد شد که توانایی پردازش بسیار بیشتری نسبت به پردازنده های موجود را خواهد داشت و همچنین این پردازنده های تحول عظیمی در دنیای GPU ( پردازنده های گرافیکی ) ایجاد خواهند کرد.

اخلاق در اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی نقش پر رنگ تری خواهد داشت.

این روزها حریم خصوصی در جمع آوری یا انتشار اطلاعات بحث داغ و مورد مناظره بسیاری از کارشناسان و دانشمندان است. خانم Kate Crawfordاز تیم تحقیقاتی مایکروسافت پیش بینی کرده است که سال 2016 نقطه اوج مباحث در خصوص اخلاق اطلاعات باشد و نرم افزار ها تدابیر به خصوص و جدی ای در حوزه حفظ اخلاق در اطلاعات خصوصی داشته باشند.

منبع : وب سایت خبری مایکروسافت


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: