پروژه اینترنت رایگان فیس بوک تغییر نام داد

پروژه اینترنت رایگان فیس بوک تغییر نام داد

شرکت فیس ‌بوک طرحی را با نام internet.org پیش می‌برد که بر اساس آن می‌کوشد اینترنت رایگان را به دست کاربران جهانی برساند. این طرح هم‌ اکنون به روزرسانی شده است تا ضمن در اختیار گرفتن قابلیت‌های امنیتی و کنترلی جدید، کاربران با نام متفاوت از آن استفاده کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت فیس بوک اعلام کرد که از این پس پروژه internet.org را با نام Free Basic پیش می‌برد. این تغییر نام در تمام ابزارهای کاربردی مربوطه و سایت اینترنتی موبایلی مخصوص اینترنت رایگان فیس‌بوک اعمال شده است.

این شرکت در وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «ما تغییراتی را اعمال کردیم تا بتوانیم اولویت‌های internet.org را از برنامه ریزی گرفته تا ارائه خدمات، بهتر شناسایی کنیم. این اتفاق، تغییر نام پروژه به Free Basic را نیز شامل می‌شود. هر کاربری که هم اکنون از ابزار مربوط به این طرح استفاده می‌کند، همچنان می‌تواند بر روی دستگاه اندرویدی خود خدمات مربوطه را در اختیار بگیرد. ابزار مذکور از این پس با نام Free Basic در فروشگاه اینترنتی Google Play عرضه می‌شود».

از زمانی که «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک برای نخستین بار طرح ارائه خدمات رایگان اینترنتی به کاربران جهانی را معرفی کرد حدود دو سال می‌گذرد. این شرکت ادعا کرده است که در فاز نخست طرح خود به دو سوم مردم جهان (معادل 5 میلیارد نفر) اینترنت رایگان می‌دهد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: