فیت بیت جان یک مرد را نجات داد

فیت بیت جان یک مرد را نجات داد

بعضی از مردم از عملکرد دستبند های فیت بیت رضایت ندارند. اما حداقل یک نفر بهبود سلامتی اش را مدیون دستنبد فیت بیت است. یک مرد 42 ساله به دلیل نامرتبی ضربان قلب به اوژانس شهر Camden مراجعه کرده و دکتر ها با توجه به تاریخچه ضربان قلب دستنبد فیت بیت اش، با electrocardioversion درمانش کردند.

این بنظر اولین باریست که براساس داده های دستگاه فیت بیت یک بیماری تشخیص و درمان شده.
داستان از آنجایی شروع می شود که این بیمار در یک فروشگاه به مدت یک دقیقه دچار تشج می شود. با اینکه او سابقه تشنج داشت و از دارو های ضد تشنج استفاده می کرد در همان روز بخصوص فراموش می کند دارویش را بخورد. هنگامی که امدادگران می رسند تشنج او تمام شده بود و ضربان قلبش نا منظم و علایم دیگری نیز داشت.

به محض ورود بیمار به بیمارستان دکتر ها باید تصمیم می گرفتند که چگونه ضربان قلب او را منظم کنند. قوانین بیمارستان می گوید اگر بیماری در 48 ساعت گذشته دچار حمله نامنظمی ضربان قلب شده باشد، دکتر باید از electrocardioversion برای تنظیم ضربان قلب او استفاده کند.

متاسفانه، این موضوع را بیمار نمی توانست تایید کند. دکتر ها متوجه دستبند Fitbit Charge HR او شدند و با نگاه کردن به داده های Charge HR روی تلفن هوشمندش، بالا بودن ضربان قلبش بعد از تشنج و پایین آمدن آن توسط امدادگران تایید شد. بنابراین اطلاعات، دکتر ها مطمئن شدند که نامنظمی ضربان قلب 3 ساعت قبل از ورود بیمار به اوژانس شروع شده بود.

دلیل اهمیت

داستان های زیادی در مورد تناسب اندام و کاهش وزن با این دستبند ها وجود دارد اما این برای اولین بار است که دستبند تناسب اندام برای نجات جان یک آدم استفاده شده. این بدین معناست که این دستبند ها را می توان گجت های پوشیدنی نجات جان نامید. طبق تحقیق AEM دستبند های تناسب اندام به عنوان یک دستگاه پزشکی طراحی نمی شوند اما اطلاعات این دستبند ها مانند تاریخچه ضربان قلب می تواند کمک فراوانی به تشخیص و درمان بیماری ها کند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: