اپل واچ جان یک مرد را نجات داد

اپل واچ جان یک مرد را نجات داد

ساعت هوشمند اپل یک گجت پوشیدنی ست که واقعا همه به آن نیاز ندارند اما سنسور ضربان قلب این ساعت می تواند مفید و کارآمد باشد. مخصوصا زمانی که حمله قلبی به شما دست دهد و شما حتی از آن با خبر نیستید.

اپل واچ جان یک مرد را نجات داد

این مورد برای یک مرد انگلیسی 62 ساله به نام دنیس آنسلمو (Dennis Anselmo) اتفاق افتاد. زمانی که اپل واچ دنیس آنسلمو که همسرش مخالف خریدن آن بود شروع به هشدار دادن کرد از حمله قلبی مطلع شد.

دنیس حس خیلی بدی داشت و فکر می کرد به دلیل تب ممکن است از حال برود اما وقتی متوجه اشتباهش شد که با چک کردن ساعت هوشمندش متوجه شد ضربان قلبش 210 بار در دقیقه می زند. بعد از رفتن به بیمارستان با آمبولانس، پزشکان انسداد شریان های او را بر طرف کردند و به او گفته شد اگر بطور معمول به خانه می رفت احتمالا یک ثانیه درد شدیدی حس می کرد و حمله قلبی شدیدی به او دست می داد.

دنیس داستان را اینگونه تعریف می کند : بعد از کار و قرار دادن حصارها روی زمین، ساعت 1:15 ناهار خوردم و دوباره شروع به کار کردم همین لحظه احساس خیلی بدی مانند ابتلا به سرما خوردگی شدیدی را حس کردم. حدود 10 دقیقه دیگر کار کردم اما به همکارم گفتم من باید بنشینم. بنابراین برای چند دقیقه نشستم و تصمیم گرفتم به خانه بروم. وقتی که نشسته بودم مشغول چک کردن Apple Watch شدم. با اینکه این ساعت را دو هفته پیش خریده بودم اما با اشتیاق زیادی ضربان قلبم را هر روز چک می کردم. من اساسا ضربان قلبم پایین و در حدود 50 بار در دقیقه و اکثر افراد بین 55 تا 75 است اما در آن لحظه ضربان قلبم 210bpm بود.

رو به همکارم کردم و گفتم آمبولانس را خبر کند. آمبولانس آمد و فهمیدند که من حمله قلبی داشته ام و در بیمارستان انسداد شریان های من را بر طرف کردند. دکترها به من گفتند که اگر من به خانه رفته بودم – کاری که اکثر مردم انجام می دهند – احتمالا یک حمله قلبی دیگر در نیمه های شب حس می کردم که باعث مرگ من می شد.

هر ساعت دیگری با قابلیت نمایش ضربان قلب همین کار را انجام می دهد اما این بار ساعت هوشمند اپل جان من را نجات داد. ممکن است این تنها دلیل برای خرید یکی از آن ها نباشد اما می تواند دلیلی برای همیشه چک کردن ضربان قلب باشد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: