۴ گجتی که باید در اتومبیل داشته باشید

۴ گجتی که باید در اتومبیل داشته باشید

این روزها گجت های فراوانی برای اینکه شما را به نحوی به فن آوری متصل کند طراحی و تولید می شود. از دستبند های گام شمار و کنترل ضربان قلب گرفته تا دستگاه های گرم کننده لیوان قهوه که به درگاه USB کامپیوتری جهت گرم نگه داشتن قهوه تولید می شوند.

کدام یک از این گجت به کار می آید، کدامشان می توانند واقعا حلال مشکلات باشند ؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد گجت ها همه جا می توانند حضور داشته باشند. روی یخچال یا آکواریوم خانگی و حتی در اتومبیل ها ! در این نوشتار قصد داریم تا ۵ گجت به درد بخور و کارا را که در اتومبیل استفاده می شود معرفی کنیم.

۱. اتصال Bluetouth تلفن همراه هوشمند به سیستم صوتی اتومبیل

۴ گجتی که باید در اتومبیل داشته باشید

پاسخگویی به تلفن همراه هنگام رانندگی در تمام دنیا خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی ست. در گیر شدن ذهنی و فیزیکی راننده می تواند عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.
اما زمانی که در اتومبیل گجتی داشته باشید که بتوانید بدون درگیری فیزیکی به تماس تلفنی پاسخگویی کنید می توانید در مواقع بسیار ضروری به تماس ها پاسخ دهید و حتی سرنشینان دیگر نیز با فرد تماس گیرنده صحبت کنند.

بسیاری از سیستم های صوتی اتومبیل این قابلیت را دارند که از طریق Bluetooth به تلفن همراه هوشمند متصل شوند و امکان پاسخگویی از طریق بلندگوهای سیستم صوتی و میکروفون نصب شده در اتومبیل وجود دارد. در این صورت راننده به صورت فیزیکی درگیر پاسخگویی به تماس نخواهد شد. این نوع گجت هم راه حل خوبی برای راحت شدن از شر جریمه رانندگی هنگام صحبت با تلفن همراه در زمان رانندگی ست و هم از طرفی حداقل ۵۰ درصد امکان حادثه را به این روش کم کرده اید.

اما باید توجه داشته باشید که این کار همچنان امکان وقوع حادثه را حذف نمی کند. درگیری ذهنی راننده هنگام پاسخگویی به تماس خود می تواند دلیل کند شدن تصمیم گیری راننده هنگام رانندگی و حادثه ساز باشد.

۲. اتصال تلفن های همراه هوشمند یا پخش کننده های موزیک نظیر iPod به سیستم صوتی اتومبیل

برخی از سیستم های صوتی که این روزها برای استفاده در اتومبیل طراحی می شود، امکان اتصال تلفن های همراه هوشمند (smartphone) یا گجت های پخش کننده موسیقی نظیر iPod را از طریق اتصال USB یا Bluetooth را دارند.

در صورتیکه سیستم صوتی اتومبیل چنین قابلیتی داشته باشد، دیگر از شر CD های متعدد یا USB Flash راحت شده اید. با استفاده از موزیک های ذخیره شده در تلفن همراه هوشمند یا پخش کننده موسیقی نظیر iPod همواره از اینکه به تمام علاقه مندی های موسیقیایی دسترسی دارید با خبر هستند. برخی از نرم افزارها، می توانند موزیک های مورد علاقه تان ( آنها که بیشتر گوش کرده اید )‌ برایتان لیست کنند، آخرین موزیک هایی که به لیستتان اضافه شده اند را به شما نشان می دهند، گاهی در اوقات فراغت می توانید چند لیست (play list) برای مناسبات مختلف ( تولد، میهمانی، سفر و … ) بسازید و همیشه آن را همراه داشته باشید.

بسیاری از سیستم های صوتی، در صورتی که تلفن همراه هوشمند یا پخش کننده موزیک (Music player) را با استفاده از کابل USB به آن متصل کنید امکان شارژ کردن تلفن همراه یا پخش کننده موزیک را نیز دارند، با این روش از شر مبدل ها شارژر فندکی نیز خلاص می شود.

۳. سیستم مسیر یابی

سیستم های مسیریابی (Navigation System) این روزها پیشرفت بسیاری کرده اند. از طرفی شهرها آنقدر بزرگ شده اند که نمی توان از همه شهروندان انتظار داشت که تمام شهر را بشناسند و برای دسترسی به نقاط مختلف در شهر در مورد مسیر حضور ذهن داشته باشند.
لذا یک سیستم مسیریابی می تواند به خصوص در شهرهای بزرگ کمک راننده بسیار خوبی باشد.

نرم افزارهای بسیاری هستند که با استفاده از GPS, AGPS یا اینترنت می توانند به عنوان مسیریاب روی گوشی های تلفن همراه هوشمند یا تبلت یا به خصوص GPS های همراه به عنوان کمک راننده به راننده در مسیریابی کمک کنند.
برای این منظور اگر یک تلفن همراه هوشمند دارید کافی ست که یکی از نرم افزارهای مخصوص این کار را که مناسب تلفن همراه هوشمندتان است را پیدا کنید و روی آن نصب کنید.

۴. نگهدارنده موبایل/تبلت

۴ گجتی که باید در اتومبیل داشته باشید

شاید برایتان بسیار اتفاق افتاده است که برای دسترسی به تلفن همراه یا تبلتتان در زمان رانندگی مجبور شده اید که پوزیشنتان را تغییر دهید یا دستتان را دراز کنید تا به موبایل/تبلت دسترسی داشته باشید. شاید هم گاهی هنگام برداشتن موبایل، از دستتان سر خورده و زیر صندلی افتاده است. در صورتیکه که از تلفن همراه هوشمند به عنوان music player یا نقشه خوان در اتومبیل خود استفاده می کنید، یک بازوی نگهدارنده موبایل یا تبلت می تواند گجت خوبی برای شما باشد. در این صورت با کمترین حرکت گردن یا چشم می توانید صفحه موبایل/تبلت را ببینید و در صورت نیاز با کار با آن، به راحتی به آن دسترسی دارید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: