هنگام چاپ صفحات وب در مصرف کاغذ و جوهر پرینتر صرفه جویی کنید

هنگام چاپ صفحات وب در مصرف کاغذ و جوهر پرینتر صرفه جویی کنید

در بسیاری از مواقع ممکن است نیاز داشته باشید که صفحات وب را روی کاغذ چاپ کنید و از آن به صورت کاغذی استفاده کنید. یکی از بهترین مثال ها در این خصوص می تواند دستور پخت یک خوراکی باشد. به هر حال موارد مشابه این گونه بسیار زیاد است. مهمترین موضوعی که در خصوص این نیاز نهفته است، این است که در زمان چاپ صفحات موارد بسیاری در یک صفحه وب غیر از نوشته ها و عکس های مورد نیاز وجود دارد که می تواند کاغذ و جوهر چاپگر را بیهوده هدر دهد در حالی که شما به آنها احتیاج ندارید.

برای این کار می توانید از راه حلی که در مرورگرها با عنوان Reader View یاد می شود استفاده کنید. بر این اساس نحوه عملکرد مرورگرها را در ادامه به صورت جداگانه بررسی می شود.

مرورگرهای Firefox ،Microsoft Edge و Safari

در این مرورگرها در صورتیکه صفحه وب مورد نظر قابلیت خوانده شدن در مد Reader view را داشته باشد، در کنار محل مخصوص آدرس URL، آیکون شبیه به کتاب نمایان خواهد شد، با فشردن این آیکون مرورگر، تمامی عکس ها و قسمت های غیر ضروری را حذف می کند و کاربر این امکان را دارد که صفحه را در حالتی مشاهده کند که خواندن متن ساده باشد. این امکان صفحه وب را شبیه به صفحات یک کتاب به شما نمایش می دهد.
در این حالت معمولا اندازه فونت ها کمی بزرگ می شود و در عین حال این امکان را دارید که اندازه فونت را کاهش دهید و متن را مطابق با میلتان آماده چاپ کنید.

در مرورگر فایرفاکس از این امکان با نام Reader View و در مرورگر جدید Microsoft Edge با نام reading view یاد می شود و به صفحاتی که به این طریق ساده سازی می شود Simplified web page گفته می شود.
در عکس های زیر نمونه ای از انجام این کار با مرور فایرفاکس قابل مشاهده است :

صفحه اصلی قبل از انتخاب حالت reader view

صفحه اصلی قبل از انتخاب حالت reader view

صفحه ساده شده در حالت reader view

هنگام چاپ صفحات وب در مصرف کاغذ و جوهر پرینتر صرفه جویی کنید

مرورگر Google Chrome

گوگل کروم، مثل همیشه تافته جدا بافته است و به نحوی دیگر عمل می کند.
گوگل در حال کار بر روی گزینه ای ست جهت چاپ صفحات وب روی مرورگر کروم است. نام این گزینه Simplify page است و اخبار اولیه آن در نوامبر منتشر شده است.
این گزینه در حال حاضر بر روی نسخه های عمومیChrome قابل دسترسی نیست و تنها در نسخه بتای امکان استفاده از آن وجود دارد. به هر حال قبل از اینکه این امکان روی مرورگر کروم به صورت عمومی منتشر شود می توان از افزونه هایی نظیر Evernote Clearly و Print Friendly and PDF استفاده کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: