دستگاه های پوشیدنی هوشمند جهت افزایش قدرت افراد

دستگاه های پوشیدنی هوشمند جهت افزایش قدرت افراد

فن آوری های پوشیدنی مانند انواع دستبند و ساعت های هوشمند، به کسانی که از توان شنوایی، بینایی و تکلم کمتری برخوردار هستند، اجازه می دهد تا بهتر از گذشته قادر به انجام این کارها باشند و سایر افراد را قادر به انجام کارهایی می سازد که در گذشته توانایی انجام آن را نداشته اند.

قابلیت حل مشکلات مرتبط با توانایی های انسان، این محصولات را تبدیل به چیزی بیش از یک ابزار هیجان انگیز نموده است. به گفته سایت خبری Science Daily، این دستگاه می تواند نحوه ی کار کردن افراد را تغییر داده و به آن ها “قدرت افزونه” (Super Power) دهد.

نظریه ی ایجاد توانایی فرا انسانی به واسطه فن آوری های پوشیدنی (در انجام کارهایی که انسان های معمولی قادر به انجامشان نیستند) مورد مطالعه قرار گرفت و 12 نفر در خصوص 16 تکنولوژی پوشیدنی هوشمند مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

به گفته یکی از شرکت کنندگان، 2 دسته از افراد از این دستگاه بهره خواهند برد. دسته اول افرادی هستند که توانایی فیزیکی کمی دارند و فن آوری های پوشیدنی به آنها کمک می کند که توانایی هایی در حد معمول کسب کنند و دسته دوم افرادی هستند که در حال حاضر انسان های توامندی محسوب می شوند و در زمان استفاده از فن آوری های پوشیدنی به قدرت افزونه یا Super Power دست می یابند. وی مشتاق است که توانایی افزونه انسان ها را در استفاده از فن آوری های پوشیدنی بیازماید .

دستگاه های پوشیدنی هوشمند جهت افزایش قدرت افراد

موضوع فن آوری های پوشیدنی در یک بازه ی زمانی معین توسط عده ی زیادی از کارمندان شرکت های تکنولوژی پوشیدنی در آمریکا و هلند مورد بررسی قرار گرفته است. اکثریت آن ها افتخارات شرکتشان را صرفا در کمک به ورزشکاران تناسب اندام نمی بینند و بر این باورند در آینده به واسطه پوشیدن این نوع فن آوری ها “فرا قدرت ها”، افتخارات بیشتری را برای این صنعت کسب خواهد کرد.

طبق اظهارات یکی از طراحان لوازم جانبی دستگاه های هوشمند، اینگونه دستگاه ها بدن انسان را با محیط اطراف مرتبط می سازد. محصولات تولید شده توسط این طراح شامل کفش، بالش، عینک و دستبند است.

فرد دیگری که در این مطالعه شرکت کرده می گوید، این فن آوری می بایست که با لباس های واقعی ترکیب شود. مانند پارچه های هوشمندی که جایگزین سیم های مانیتور متصل به بدن بیمار در بیمارستان ها می شوند. پس فن آوری های پوشیدنی باید با چیزی بهتر از آنچه که قبلا بوده، ارائه شود.

این محصولات قول زندگی سالمتر را داده اند. البته تکنولوژی پوشیدنی کاربردهای قابل توجه دیگری مانند یادآوری قرارهای مهم و حتی مسیریابی کارگران را دارد و حتی ممکن است در آینده بتوان توسط دستکش با الیاف الکترونیکی، پرداختی های موبایل را انجام داد. مشابه آنچه که در سال گذشته دانشمندان دریافتند چگونه می توان میدان های مغناطیسی را برای برقراری ارتباطات IOT (اینترنت اشیاء) از بدن عبور داد.

آنچه که به نظر می رسد این است که باید منتظر آینده ای باشیم که افراد در آن از توانمندی های فرا انسانی بهره مند هستند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: